perjantai 27. kesäkuuta 2008

Allergiat, Animalia ja alennusmyynnit

Kävin Iho- ja allergiasairaalassa Prick-testeissä. Mä en ole millekään allerginen, en edes ihan pikkusen vähän vähää. Se testiallergeeninäppylä kyllä nousi ja laskikin melkein samantien, mutta muuten ei mittään. Ja sehän on tietysti hyvä, en minä sillä, mutta olis ollu tavallaan kiva jos noihin jatkuviin, pitkiin flunssiin jotka tapaavat aina muuttua keuhkoputkentulehdukseksi olis löytynyt joku selitys. Mutta ei. Ei sitten.

Kaupungilla pyörähdellessäni törmäsin Animalian telttaan ja liityin jäseneksi. Mä en kannata eläinten tehotuotantoa ihmisten ruuaksi ja haluan olla mukana järjestössä, joka ajaa eläinten asiaa. Häkkikanalakieltoa jo nyt ajava kampanja "Irti mun munista" on myös erittäin pätevä ja ilmeisen tehokas; jopa Suomen McDonald's on lopettanut häkkikananmunien käyttämisen. (Absurdia siinä teltalla seisoskellessa ja mukavien naisten kanssa turistessa oli se, että yksi heistä oli Rakel Liekki. Rakelhan on, kuten viereisestä kuvastakin näkyy, tosi nätti ja sen sellaista, mutta koska mä olen henkisesti 12-vuotias mun oli vaikea olla ajattelematta että OLEN NÄHNYT TUON TÄDIN TOOSAN TELEVIISIOSSA IHAN SILLÄ LAILLA. Vaan eipä pimpero naista pahenna ja Rakel vaikutti oikein mukavalta.)


Ja sitten niitä alennusmyyntejä; mä kiersin ja pörräsin ja hikoilin ja jalat tuli kipeiks ja sitten mä totesin että en mä halua yhtään mitään. Kävin lähiruokakaupassa, ostin patonkia ja soijajugurttia ja tulin kotiin. Nyt mä sitten hengailen himassa ja nakutan sormi kipeenä kirjaston asiakastietokantaa; mulla on varauksessa Babylon 5-sarjan ykköskausi ja se on nyt vihdoinkin matkalla!

Nörttityttö tirauttaa kyyneleen, on se niin ihanata!

Ei kommentteja: