tiistai 24. helmikuuta 2009

No milk today

Amican kasvisruoka on perseestä. Yks päivä se oli keitettyä riisiä jossa oli muutama hassu herne-maissi-paprika seassa. Yleensä se on kuitenkin uunivuoassa paistettua suikaloitua perunaa ja porkkanaa jotka lilluu kermaliemessä.

Ja maidotonta kasvisruokaa ei saa. Tai saa, mutta siihen pitää olla lääkärintodistus. MIKSI? Mä en ymmärrä miksei kasvisruoka vois olla vegaanista, silloinhan se kävis kaikille, myös maitoallergikoille ja laktoosi-insseille ja muille jotka eivät vasikalta juomaa halua riistää.

Mä aion olla yhteydessä sosiaalivirastoon ja kaupunginhallitukseen ja jonnekin, emminä tiiä minne mutta perkele minä aion saada maidotonta ruokaa työssä (josta minä sitäpaitsi maksan, kiitosh) ilman lääkärintodistusta.

Ja asiaan liittyen: erinomaisen hyvä kirjoitus siitä miksei vegetarismi ole tarpeeksi.

Ei muuta. Otan takkini ja poistun.

3 kommenttia:

Keittiövaaka kirjoitti...

Vaikka itse olen melkolailla sekasyöjä (punaista lihaa ei juuri tule popsittua), niin olen amican kasvisruokia silmäilleenä pohtinut noita täsmälleen samoja seikkoja, kuin sinä. Epämääräisen näköinen kasvisgratiini taitaa olla se amican kasvissapuskan irvikuva.

Anuma kirjoitti...

^Näin juuri. Ja sitten ihmetellään kun ihmiset eivät halua syödä kasviksia. Eihän kukaan tarjoa liharuoistakaan esimerkkinä puoliraakaa ja suolatonta merimiespihviä tms.

Anonyymi kirjoitti...

Vejit sitte herneet nenääs vai?