tiistai 30. joulukuuta 2008

Tukka (hihii!)

Mun hiukset ovat ongelmalliset. Ne ovat tavattoman karheat ja jäykät, lisäksi niitä on aivan liikaa. Joo, mä olen just se maailman vittumaisin nainen joka "ei voi mennä saunaan kun tukka ei ehdi kuivuu".

Olemme monasti keskustelleet aiheen ironiasta ystävieni kanssa, miks ei vaikkapa Miialla vois olla mun tukkaa? Se tykkää laittaa itseään ja kokeilla kampauksia ja antais vaikka mitä jos sillä olis hieno, pitkä, kiiltävä tukka. Kun taas mulla ei edes ole kampaa, mä hermostun kahdessa päivässä jo siihen että pitäis sutaista näppärästi jotain geeliä päähän.

Puhumattakaan siitä että paksu tukka on KUUMA. Jestas. Mä en kestä edes ajatusta kesästä niin että olis pitkät hiukset. Hirveetä. Tosin täytyy tässä sanoa että nuorempana mulla oli pitkääkin tukkaa, ei tosin kovin kauaa kerrallaan koskaan. Että ehkä vika ei olekaan hiuksissa vaan siinä että MULLA ON KUUMIA AALTOJA. (Hah. Vaihdevuodet selittäis muuten aikasen paljon.)

No mutta; mulla oli taas sellaiset pitkätköt lyhyet hiukset, sellaiset joista hyvällä tahdolla sais parin kuukauden kuluttua oikein kauniin polkkatukan. Mutta kun se on niin kuuma! Ja sitäpaitti mä olen tosi omituisen näköinen jos mulla on pidempi tukka:


Hahaa! Se oon minä Sarah Palinin tukka päässä! Haa! Näen Venäjälle parvekkeeltani! (Kukin voi käydä kokeilemassa Hollywood Hair Makeoveria, Halle Berry toimi mulla aika hyvin.)

Mutta kuitenkin: tukka oli kuuma ja muodoton ja mua harmitti, niinpä menin kylpyhuoneeseen ja leikkasin sen. Ensin tavallisilla saksilla nipsnaps irtipoikki ja sitten ohennussaksilla klipklip sinne perään. Ja voilá:

Oho. On se tuolta takaa vähän pörhollään. No, ehkä Miia huolitsee sen käymään tullessaan. Mutta eipähän ole ainakaan kuuma! Niin kerta!

Ja tähän loppuun vielä haluaisin sanoa, että joka kerran kun sanon tai kirjoitan sanan "tukka" pitää vähän hihittää. Koska silloin kun minä olin lastentarhassa TUKKA TARKOITTI PIMPPAKARVOJA. Hihii. Kampaa tukkas. Hihii.

Seuraavaksi pitäis leipasta sitruunakeksejä, jos niistä tulee onnistuneita postaan reseptin.

Ei kommentteja: