lauantai 23. toukokuuta 2009

Vaatteet on mun aatteet

Nyt olis taas kiva pukeutua vähän enemmän. Silleen että ihan miettis mitä sitä päällensä laittais. Se on varmaan tää kesätukka, jos hiuksilla on pituutta 15 mm sitä pitää ruveta sitten kompensoimaan muuta krumeluuria yllensä. /kyökkipsykologiaa/

Mähän olisin itseasiassa halunnut mennä työväenopistoon kolmevuotiselle "Hyväksi kotiompelijaksi" -kurssille, mutta tässä vaiheessa elämää ja opiskeluja ei oikein napannut sitoutua noin pitkäksi aikaa. Mutta kotikonsteillakin pääsee, ajattelin, ja ostin Joka tyypin kaavakirjan. Sieltä sitten ruvetaan ammentamaan tietotaitoa ja vääntämään kledjuja ylle.

Mutta nyt mä tarvitsen inspiraatiota! Nykymuoti sinänsä ei ole mun mielestä kovinkaan kiinnostavaa ja suomalaiset muotiblogit ovat mun mielestä melko kammottavia. Ainoa kenen blogia seuraan on Nelliina, sillä on tolkullisia juttuja ja kivoja vaatteita ja se ompelee itsekin ja se OSAA KIRJOITTAA YHDYSSANAT YHTEEN. Toinen mukava, ei varsinaisesti muoti- mutta mielenkiintoinen blogi on Ompeluintoa, jossa Romulus tuunaa kaikenlaista kaikenlaisesta ja se on aina mukavaa se.

Mitäs muuta tuolla Internetseissä olis tähän liittyen? Crafsters on tietty klassikko, sen suomalainen vastakappale saattais olla Ihan itse, johon mä joskus rekisteröidyin mutta jonka säännöt ovat ihan *käsittämättömät*, että se ei ole vaihtoehto. (Oikeesti, mä olen vanha ihminen ja pidän kurista ja järjestyksestä mutta JOKU NILLITYSRAJA. Jestas.)

Ulkomaan ihmeistä pitää tietysti mainita vielä The AntiCraft, joka on ehkä enemmän neulomis/virkkaus/värkkäys-blogi/zine/whatever mutta kukapa ei haluais itsetehtyä pimppiperuukkia:


Että lisää vinkkejä ja vihjeitä kaivataan. Kertokaa ihmeessä jos jossain on joku hyvä saitti tai blogi jonka olemassaolosta en tiedä. Mutta nyt pitää mennä ratkomaan vanhaa miesten paitaa, josko siitä tulis kiva kesätunika jonain päivänä.

Ei kommentteja: