lauantai 24. toukokuuta 2008

O soave fanciulla

Nythän on niin, että täällä kotona pitää siivota. Ihan suursiivota, kevätsiivota, siivota oikein kunnolla. Olen ottanut jo ensimmäisen askeleen kohti puhtaampaa kotia eli laittanut kohottavaa musiikkia soimaan, sen tahdissa on sitten mukava ahertaa. Levylautaselle (tai oikeesti MacBookin uumeniin) päätyi tällä kertaa La Bohéme. Tätä levytystä en ole aiemmin kuunnellut, kohta tulee Mimi kehiin ja sitten kuullaan miten Caballé hoitaa homman.

Ai nii, mutta mun piti suunnitella siivousta. Hittohemmetti. Mä rupeen minimalistiksi. Otan jätesäkin ja heitän pois KAIKEN. Sitten kun irtokamat on poissa tieltä, ruiskutan painepesurilla pinnat ja olen iloinen kuin pieni, siisti pupujussi.

Makuuhuoneeseen pitäis saada kesäverhot, katsotaan jos jostain laatikoiden kätköistä löytyis jotkut vähän paksummat. Mä inhoan sitä kun on yöllä valoisaa. Tai sehän on tosi mukavaa jos istuskelee aamuyöllä meren rannalla pussailemassa mutta ei silloin jos keski-ikäisesti yrittää nukkua.

No nyt tuli Montserrat. Mä kuuntelen vielä Mi chiamano Mimin ja rupeen sitten pöhisten hommiin. Vai pitäiskö keittää ensin kahvit. Onhan toi koko ykkösnäytös oikeestaan aika hiano ja meneehän se haaskuuseen jos ei sitä kuuntelen ihan rauhassa. Ja oikeestaan minimalismi on perseestä.

Ei kommentteja: